Rubriky
Q&A

Co je SEO?

SEO je zkratka (akronym) anglického označení Search Engine Optimization. SEO znamená optimalizace pro vyhledávače, což je prakticky zvyšování kvantity a kvality provozu na vašich webových stránkách prostřednictvím výsledků organických vyhledávačů.

Hledáte odpověď na otázku, co je to SEO, o co v něm jde? Jak funguje, k čemu je dobré a jak ho nastavit?

SEO je zkratka (akronym) anglického označení Search Engine Optimization. SEO znamená optimalizace pro vyhledávače, což je prakticky zvyšování kvantity a kvality provozu na vašich webových stránkách prostřednictvím výsledků organických vyhledávačů.

V Česku jde hlavně o vyhledávač Google a Seznam.cz.

Další vyhledávače jsou např. americký Bing nebo Yahoo.

Co jde v SEO?

Abychom pochopili skutečný význam SEO, rozdělme tuto definici a podívejme se na jednotlivé části:

Kvalita provozu

Vždy se snažíte přilákat relevantní návštěvnost. Pakliže jste farmářem prodávajícím jablka, nechcete návštěvníky, kteří hledají Apple. O samozřejmě i obráceně.

Vždy se snažíte přilákat návštěvnost, která má zájem o vaše produkty nebo služby, nebo o věci související s nimi.

Kvantita provozu

Máme-li k dispozici relevantní návštěvníky, budeme se snažit maximalizovat jejich množství. Čím více relevantní návštěvnosti, tím lépe.

Jakmile budete mít správné lidi proklikat se z těchto stránek výsledků vyhledávače (SERPs), větší provoz je lepší.
Organické výsledky. Reklamy tvoří významnou část mnoha SERP. Organický provoz je jakýkoli provoz, za který nemusíte platit.

Organická návštěvnost z vyhledávačů

A kde že se ta kvalita a kvantita bere? Zdrojem návštěvnosti z vyhledávačů je tzv. SERP.

Definice SERP: Stránka s výsledky vyhledávání (SERP – Search engine results page) je seznam výsledků, které vyhledávač vrací v odpovědi na konkrétní slovo nebo frázi. SEO specialisté, konzultanti a majitelé webových stránek používají metody optimalizace pro vyhledávače (SEO), aby se jejich stránky a stránky objevily na předních příčkách SERP.

SERP (Search Engine Results Page) | SEO PRAKTICKY. Dělám SEO! ⭐ Reálné výsledky optimalizace stránek | SEO PRAKTICKY [online]. Dostupné z: https://www.seoprakticky.cz/slovnik-pojmu/serp/
Ve vyhledávači Google je 10 modrých odkazů organických – nejrelevantnější dotazy k vašemu vyhledávacímu dotazu. Zbytek odkazů jsou reklamy (ve výsledku jsou jako reklamy označeny).

Zdroje k tématu

Co je SEO ⭐ (optimalizace pro vyhledávače) | SEO PRAKTICKY. Dělám SEO! ⭐ Reálné výsledky optimalizace stránek | SEO PRAKTICKY [online]. Dostupné z: https://www.seoprakticky.cz/co-je/seo/

What is SEO? Search Engine Optimization Meaning – Moz. Moz – SEO Software, Tools & Resources for Smarter Marketing [online]. Copyright © Moz, Inc. All rights reserved. [cit. 28.12.2019]. Dostupné z: https://moz.com/learn/seo/what-is-seo

SERP (Search Engine Results Page) | SEO PRAKTICKY. Dělám SEO! ⭐ Reálné výsledky optimalizace stránek | SEO PRAKTICKY [online]. Dostupné z: https://www.seoprakticky.cz/slovnik-pojmu/serp/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *