oSEO.cz » SEO nástroje » Collabim

Collabim

29. 12. 2019 | SEO nástroje | Žádné komentáře

Jeden z nejužitečnějších SEO nástrojů na trhu je Collabim. Collabim měří pozice klíčových slov, monitoruje PPC reklamy, monitoruje organické pozice vaší konkurence, analyzuje webové stránky atd.

Ať už jste SEO konzultant, SEO specialista nebo provozovatel stránek, nástroj Collabim je nezbytně nutný nástroj, který vám nastaví zrcadlo vaší optimalizace.

Chcete si Collabim otestovat na 14 dní zdarma + mít první 3 měsíce se slevou 50 %? Registrujte se přes tento odkaz a využijte promo akce, kterou jsem s Collabimem domluvil.

Jaké má Collabim funkce, vlastnosti, ceny a co vám přinese (jestli se vyplatí), na to vám přinesou odpověď v následující recenzi.

Nejužitečnější funkce Collabimu

Funkce Collabimu nebudu řadit podle těch nejdůležitějších nebo těch nejužitečnějších, spíš zde vyjmenuji všechny ty, které používám a se kterými pracuji.

Přehled o důležitých změnách pozic

Ihned na titulní stránce konkrétního projektu vidíte přehled o posunu důležitých pozic, jak u denně měřených, tak u 14ti denních měření.

Jedná se o posun pozic ve vyhledávačích, které byly k včerejšímu dnu. Zelené + pozice jsou polepšení, červené – jsou pohoršení pozic v porovnání s předchozím dnem (měřením).

Okamžitý přehled o důležitých změnách pozic

Rozložení pozic

Jedna ze super věcí je monitoring rozložení pozic, kdy na grafu vidíte, kolik KW (klíčových slov) máte v TOP3, TOP4-10, TOP20, kolik KW je v červené části grafu, tzn. 21+.

Rozložení pozic u sledovaných klíčových slov

Collabim index

Velmi orientační údaj, který však žádný den nevynechám zkontrolovat je Collabim index.

Collabim index je relativní hodnota vyjadřující pokles či vzrůst teoretické návštěvnosti (měsíční) na vzorku aktuálně měřených slov – respektující jejich posun proti předchozímu měření – za daný den.

Procenta které můžete vidět na Dashboardu jsou počítaná za posledních 14 dnů.

Na co si musíte dát pozor je tedy měřený dataset. Když se vám změří jen jedno KW s teoretickou návštěvností 1 a vy se posunete na pozicích tak, že budete mít teoretickou návštěvnost 2, narostete o 100%. Takže grafy v Collabim indexu tak mohou být hodně zavádějící.

Ukázka Collabim indexu na jednom z mých projektů.

Co znamanají zelené a červené barvy?

Zelená signalizuje vzrůst, naproti tomu červená pokles teoretické návštěvnosti v daný den na změřených slovech.

Jednoduše lze říci: vidím-li více po sobě jdoucích zelených, návětěvnost roste. Pokud ale vidím několik po sobě jdoucích červených, měl bych se podívat jaká slova mi padají (v historii klíčových slov). Je to možná začátek většího problému.

Pokud jsou výkyvy zelené a červené víceméně vyrovnané, jedná se o běžnou fluktuaci pozic ve vyhledávačích.

Indexované stránky

Užitečný může být přehled o indexovaných stránkách na Googlu a Seznamu.

Pakliže máte projekt propojený s Google Search Console a Seznam Webmasters, bude se vám v základním přehledu zobrazovat graf stavu indexace.

Přehled stavu indexace stránek.

Ceník Collabimu

Collabim nabízí celkem 7 tarifů + 1 individuál. Vyzkoušet si ho můžete i ZDARMA, což je dobrá věc na zorientování se a zjištění toho, jak vám nástroj sedne.

Nebudu se o cenách a porovnání tarifů dlouze rozepisovat, vždy dostanete lepší a aktuálnější informace přímo na stránkách ceníku Collabimu.

Osobně si myslím, že Collabim nabízí výborný poměr ceny a přínosu.

Chcete-li měřit pozice klíčových slov, analyzovat organickou konkurenci a mnohé další, Collabim nabízí hodně muziky za relativně málo peněz (v porovnání např. s Ahrefs, i Marketing Miner v tomto porovnání dopadá hůže).

V čem je placený Collabim lepší?

Nejlépe vám to vysvětlí samotný Collabim ve videu níže.

V čem je placený Collabim lepší? Co za svoji cenu získáte v porovnání s FREE verzí.

Certifikace Collabimu

Collabim nabízí získání certifikovaného Collabim specialisty.

Vzhledem k tomu, že jsem certifikovaný specialista, mohu potvrdit, že si Collabim uchazeče skutečně prověřuje. Zkouší nejenom ze znalosti nástroje, ale i znalosti z oblasti SEO.

Jsem rád, že se SEOPRAKTICKY.cz jsem v TOP3 🙂

Certifikovaní specialisti Collabim
Přehled certifikovaných specialistů Collabim

Přehled klíčových slov

Jeden z nejdůležitějších přehledů, který budete navštěvovat, je přehled klíčových slov.

Super je, že si přehled můžete upravit. Můžete si navolit sloupečky, které chcete v přehledu zobrazovat, jejich pořadí atd.

V přehledu můžete různě filtrovat (podle štítků, klíčových slov, podle pozic KW atd.).

Tabulka s přehledem klíčových slov, které monitorujete

Každé KW můžete rokliknout, vidět historii jeho pozic, měsíční hledanosti (trendovost) atd.

Detail sledovaného klíčového slova.

Historie rozložení pozic

Perfektní nástroj, díky kterému můžete sledovat pohyb měřených klíčových slov v čase.

O tomto nástroji se zmiňuji i v jiné části tohoto článku.

Historie rozložení pozic.

Historie klíčových slov

Podobný nástroj jako historie rozložení pozic, jen v jiném grafu, který nabízí zase trošku jiný pohled.

Na tomto grafu vidíte, jak si jednotlivá klíčová slova vedla v čase, jestli se z červených pozic 60+ posouvají až do zelených jedniček.

Bohužel v době psaní této recenze mi aplikace v této části prakticky nefungovala, takže jsem nebyl schopný udělat smysluplnější screen.

Historie klíčových slov.

Analýza organické konkurence

Collabim je skvělý v analýze konkurence. Ať už se bavíme o zjišťování klíčových slov, na která se konkurence rankuje, nebo ať už se bavíme v porovnání organického výkonu konkurence.

Ve výchozím stavu můžete analyzovat 5 konkurentů. Když ale napíšete na podporu, nastaví vám možnost monitorovat až 10 konkurentů.

Můžete si tak na vybraných datasetech klíčových slov poměřovat síly s ostatními.

SEO analýza organické konkurence.

Market Share

Market Share vyjadřuje procentuální podíl umístění vámi vybraných klíčových slov u vás a konkurentů na první stránce ve výsledku vyhledávání (v TOP10).

Na obrázku níže můžete vidět, že SEOPRAKTICKY.CZ má na vybraném datasetu klíčových slov 58% klíčových slov na 1. stránce ve vyhledávání. Druhý v pořadí je seolight.cz.

Samozřejmě záleží na výběru klíčových slov. V tomto případě jsem výběr omezil na ty, které označuji Priorita 1 – konverzní slova pro SEO konzultanty, SEO specialisty a agentury.

Market share SEOPRAKTICKY.CZ a dalších konkurentů

Analýza stránek a obsahu

Osobně stránky v Collabimu příliš neanalyzuji, k tomu využívám Screaming Frog SEO Spider, alternativně by pravděpodobně lépe posloužil i další nástroj, který ve vyvíjí v ČR – Contentking.

Nicméně základní věci vám analytika ohlídá a určitě je to použitelné.

Nejužitečnější nástroje Collabimu

Svatý grál

Pokud zadáte do Svatého Grálu adresu domény, Svatý Grál ukáže, pro kolik klíčových slov se tato doména objevuje v našich databázích.

Tyto výsledky Collabim poníží podle limitů a omezení a výsledek nabídne k exportu. V exportu uvidíte, na jaké klíčové slovo se web vyhledává (rankuje), jak moc velká je hledanost těchto klíčových slov, na jaké pozici se web umisťuje a pod jakou URL adresou.

Tento nástroj je výborný při dolování klíčových slov pro analýzu klíčových slov (klíčovku).

Ukázka výstupu Svatého grálu.

Jednorázové měření pozic a zjištění hledanosti

Chcete-li zjistit, jak se na jednotlivá klíčová slova rankujete nebo jak jsou vyhledávaná, poslouží vám výborně nástroj pro jednorázové měření pozic a zjištění hledanosti.

Klíčová slova můžete do importu vkládat buď přes input pole nebo si je naimportujete z excelu. Vše je jednoduché a neztratíte se.

Návrh klíčových slov

Stejným způsobem můžete získávat návrh na nová klíčová slova, jen k tomu použijete nástroj pro návrh klíčových slov.

Klíčová slova můžete získávat z různých zdrojů:

  • Bazoš
  • Google CZ – obrázky kategorie
  • Google CZ – vyhledávací okno
  • Google CZ – související odkazy
  • Seznam.cz – vyhledávací okno
  • Seznam.cz – související odkazy
  • Wikipedia CZ
  • YouTube.cz
  • Sklik.cz – PPC síť Seznamu

Použitím návrhu klíčových slov z Skliku můžete dostat až tisíce návrhů na jedno klíčové slovo. To může výrazně ovlivnit dobu zpracování analýzy a velikost výsledného souboru.

Za analýzu „platíte“ kredity, které jsou vám přiděleny v rámci vašeho kreditu. Je tedy počítat s tím, že měsíčně máte omezený počet provedených analýz.

Dojdou-li vám kredity, můžete si je dokoupit. Zatím jsem ale zatím na limit nenarazil a to dělám analýzy klíčových slov často.

Ukázka návrhu klíčových slov.

Ověření stavu indexace u Googlu a Seznamu

Užitečný nástroj, díky kterému zjistíte, jsou-li vaše stránky v indexu Googlu nebo Seznamu.

Zjištění indexace u Googlu je poměrně náročné na kredity, Seznam je mnohem příznivější.

V kombinaci s nástrojem SWT reindexace je skvělé to, že si můžete identifikovat stránky, které nemáte v indexu Seznamu a přes nástroj je tam přímo nahrát. Během následujícího dne stránky Seznam projde a do indexu je zařadí (nebo to alespoň znovu zváží).

Technická analýza webu

K možnostem technické analýzy webu vydal Collabim i video, které možnosti práce se systémem popisuje.

Video: Indexace stránek, technický stav webu a konkurence do naha – záznam webináře

Chcete-li se dozvědět více, můžete se podívat na video přímo od Collabimu

Získávač URL ze sitemapy

Nástroj, který často používám, chci-li rychle získat všechny URL na doméně.

Samozřejmě existují i jiné způsoby, např. crawling pomocí Screaming Frog SEO Spider, ale to určitě není tak rychlé.

Zkrátka je-li potřeba mít seznam URL pěkně rychle v excelu, toto je fajn nástroj.

SWT reindexace

Tento nástroj jsem již zmínil, ale co jsem nezmínil je, že je použitelný jenom v případě, že máte projekt v Collabimu navedený a provázaný se Seznam Webmasters.

Díky tomuto nástroji můžete poslat stránky k indexaci nebo reindexaci na Seznamu.

Collabim Akademie

Nejen návody o tom, jak pracovat s aplikací, ale také základní informace o tom, co je SEO a linkbuilding najdete na stránkách Collabim Akademie.

K dispozici je jak SEO zpravodajství, tak Knihovna SEO akademie.

Pro začínající je k dispozici návod SEO krok za krokem.

Chcete-li se dozvědět něco o tom, jak SEO funguje, zkuste se podívat na můj článek jak dělám SEO, případně navštívit moji SEO akademii.

Collabim a Google Data Studio

Chcete-li mít pěkné přehledy v Google Data Studio, můžete využít předpřipravených konktorů ze strany Collabimu.

Podívejte se na přehled všech konektorů, které můžete ve svých reportech použít.

Chcete-li podrobný návod, jak propojit Collabim s Google Data Studio, navštivte stránku stránku Google Data Studio a napojení Collabimu.

Návod krok za krokem také najdete v následujícím videu.

Collabim – napojení na Google Data Studio

A mnoho dalšího…

Výčet nástrojů není kompletní, Collabim toho nabízí ještě spoustu. Uvádím zde výčet těch nejpoužívanějších, nejlepších a nejpřínosnějších funkcí, které sám používám.

Co mi na Collabimu vadí

Collabim je z mé zkušenosti zcela neoptimalizovaný pro mobilní telefony a tablety.

Na těchto zařízeních je zcela nepoužitelný. A nebude to tím, že bych na velké náhledové tabulky měl nevýkonný hardware. Používám Samsung Galaxy S10 Plus a i v tomto zařízení mi Chrome pravidelně padá.

Aplikace také vykazuje chyby, neobvyklé nejsou pády aplikace, selhání serveru a dalších chyby.

Nyní třeba chci udělat screen Historie rozložení klíčových slov a stránka není schopná se donačíst a i na desktopu mi Chrom nabízí možnost zavřít celou aplikaci, protože neodpovídá.

Na druhou stranu vím, že se tým Collabimu snaží chyby odstraňovat a systém neustále ladit.

Práce je však na aplikaci hodně a v porovnání např. s Ahrefs nebo jinými aplikacemi jsou pády a chyby neoddiskutovatelně častější.

Konkurence

Každý SEO nástroj se zaměřuje na něco trošku jiného. Něco umí ten lépe, něco zase jiný. Největším konkurentem na měření pozic bude pravděpodobně Marketing Miner, ale pozice můžete také měřit v Ahrefs, SemRush nebo dalších nástrojích.

Osobně mi ale vyhovuje nejvíce Collabim.

Závěrem

Collabim hodnotím velmi pozitivně. Patří mezi mé nejoblíbenější SEO nástroje a s klidným svědomím ho mohu každému doporučit i v placené verzi, která vám přinese hodně SEO muziky za málo peněz.

Pro práci profesionálního SEO konzultanta nebo SEO specialisty považuji tuto aplikaci za „MUST HAVE“!

Zdroje k článku Collabim

Nejpoužívanější SEO nástroj v ČR | Collabim. Nejpoužívanější SEO nástroj v ČR | Collabim [online]. Copyright © 2019 [cit. 29.12.2019]. Dostupné z: https://www.collabim.cz/

Funkce | Collabim. Nejpoužívanější SEO nástroj v ČR | Collabim [online]. Copyright © 2019 [cit. 29.12.2019]. Dostupné z: https://www.collabim.cz/funkce.html

Co Collabim umí a k čemu je dobrý | SEO PRAKTICKY. Dělám SEO! ⭐ Reálné výsledky optimalizace stránek | SEO PRAKTICKY [online]. Dostupné z: https://www.seoprakticky.cz/seo-nastroje/collabim/

Další články z rubriky SEO nástroje

Screaming Frog SEO Spider

Nástroji Screaming Frog SEO Spider důvěřují tisíce SEO specialistů a SEO agentur po celém světě. Používá se převážně pro technické SEO audity.

Google Search Console

Jedním z nejzákladnějších SEO nástrojů, se kterým by měl pracovat každý správce stránek (zajímá-li se o rankování vy vyhledávačích) je Google Search Console.

Google Analytics

Mezi nejsilnější neplacené analytické nástroje ke sledování statistik návštěvnosti patří Google Analytics. Služba Google Analytics poskytuje informace o tom, jak lidé nacházejí váš web, jak jej využívají a jak můžete zvýšit uživatelský dojem...

Ahrefs

Hledáte-li SEO nástroj na analýzu zpětných odkazů a analýzu klíčových slov, jste tu správně. Ahrefs je jeden z nejužitečnějších nástrojů na trhu, za který si ale připlatíte.

0 komentářů

Trackbacky/pingbacky

  1. Kdo ze SEO konzultantů a agentur má nejlepší SEO?! | oSEO.cz - […] stránky se rankují podle Collabimu jen na 3 klíčová slova, Ahrefs nezachitil na doméně žádné klíčové slovo v TOP…
  2. Nové video školení na tvorbu analýzy klíčových slov | oSEO.cz - […] Spider, souvisejících frází a frází z našeptávačů (pomocí Collabimu), Svatého grálu (Collabim), Ahrefs Key Exploreru, Ahrefs Site […]

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *