oSEO.cz » SEO nástroje » Google Analytics

Google Analytics

4. 1. 2020 | SEO nástroje | Žádné komentáře

Mezi nejsilnější neplacené analytické nástroje ke sledování statistik návštěvnosti patří Google Analytics.

Služba Google Analytics poskytuje informace o tom, jak lidé nacházejí váš web, jak jej využívají a jak můžete zvýšit uživatelský dojem návštěvníků.

Pomocí těchto údajů můžete zlepšit návratnost investice do svého webu, zvýšit počet konverzí a vydělat na webových stránkách více peněz.

Proč používat Google Analytics

Analýza návštěvnosti je velmi důležitou součástí jakékoliv formy internetového marketingu. Ať už optimalizujeme web pro vyhledávače nebo se snažíme zvýšit počet návštěvníků prostřednictvím rozesílání emailového newsletteru a zjišťujeme jejich reakci, vždy je nutné sledovat návštěvnost internetových stránek.

Podrobná analýza návštěvnosti nám odhalí nejenom základní ukazatele (počet unikátních návštěvníků, počet zobrazených stránek apod.), ale také detailní informace o našich návštěvnících (odkud přišli, z jakého jsou regionu, jak dlouho na stránkách byli, na co klikli atd.).

Pomocí sofistikovaných analytických nástrojů je měření návštěvnosti webových stránek jednou z nejpřesnějších technik v marketingové praxi.

Co všechno můžeme v Google Analytics měřit

Metrik, které můžeme měřit je podstatně více, než vyjmenovávám níže. Tyto jsou ty nejzákladnější.

  • Počet návštěvníků
  • Zdroj návštěvníků – z jakých stránek na web přišli
  • Strukturu vyhledávačů – z jakých vyhledávačů na web vstoupili
  • Na základě jakých klíčových slov z vyhledávačů přišli
  • Jaké stránky si nejčastěji prohlížejí
  • Z jakých stránek nejčastěji odcházejí a proč (slabé místo webu)
  • Z jakých zemí jsou vaši návštěvníci
  • Noví vs. vracející se návštěvníci
  • Zákazníci (ti, kteří objednali) vs. ostatní uživatelé
  • Srovnání návštěvníků v čase – sledování vlivu sezónnosti na návštěvnost
  • Kolik návštěvníků z celkového počtu se stalo zákazníky
  • Jaké vyhledávače přinášejí nejvíce zákazníků
  • Z jakých klíčových slov ve vyhledávačích se uživatelé konvertují
  • Efektivitu kampaní z hlediska konverze – jaké reklamní kampaně na internetu přeměnily uživatelé na zákazníky
  • Jaké produkty/služby nebo skupiny produktů/služeb jsou nejpoptávanější

Nejčastější otázky ke Google Analytics

K čemu slouží Google Analytics?

Google Analytics obsahuje funkce, které mohou uživatelům pomoci identifikovat trendy a vzorce v tom, jak návštěvníci interagují s jejich webovými stránkami. Funkce umožňují sběr dat, analýzu, monitorování, vizualizaci, reportování a integraci s dalšími aplikacemi.

Je Google Analytics zdarma?

Ano, Google Analytics vám zdarma poskytuje nástroje k pochopení cesty zákazníka a zlepšení návratnosti investic do marketingu.

Jak spustím Google Analytics?

  1. Vytvořte si účet Analytics. Přejděte na stránku google.com/analytics. Chcete-li vytvořit účet, klikněte na Začněte ještě dnes.
  2. Pokud již máte účet Google Analytics, klikněte na Přihlásit se do Analytics.
  3. Nastavte si službu Analytics na svém webu a/nebo aplikaci.

Zdroje k článku

Analýza návštěvnosti: Google Analytics | SEO PRAKTICKY. Dělám SEO! ⭐ Reálné výsledky optimalizace stránek | SEO PRAKTICKY [online]. Dostupné z: https://www.seoprakticky.cz/co-je/analyza-navstevnosti/

Analytics Help. Google Help [online]. Copyright ©2020 Google [cit. 04.01.2020]. Dostupné z: https://support.google.com/analytics#topic=3544906

Další články z rubriky SEO nástroje

Screaming Frog SEO Spider

Nástroji Screaming Frog SEO Spider důvěřují tisíce SEO specialistů a SEO agentur po celém světě. Používá se převážně pro technické SEO audity.

Google Search Console

Jedním z nejzákladnějších SEO nástrojů, se kterým by měl pracovat každý správce stránek (zajímá-li se o rankování vy vyhledávačích) je Google Search Console.

Ahrefs

Hledáte-li SEO nástroj na analýzu zpětných odkazů a analýzu klíčových slov, jste tu správně. Ahrefs je jeden z nejužitečnějších nástrojů na trhu, za který si ale připlatíte.

Collabim

Jeden z nejužitečnějších SEO nástrojů na trhu je Collabim. Collabim měří pozice klíčových slov, monitoruje PPC reklamy, monitoruje organické pozice vaší konkurence, analyzuje webové stránky atd.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.