Chcete se dozvědět, jak dělat SEO? Chcete znát postupy a zákonitosti optimalizace stránek pro vyhledávače?
SEO je komplexní problematika a dosáhnout v konkurenčním prostředí výsledků není vůbec jednoduché.
V tomto článku se podíváme, jak na to.
Máte-li čas a chuť na delší verzi článku, můžete si přečíst, jak dělám SEO na SEOPRAKTICKY.CZ.
8 základních kroků ke kvalitnímu SEO, postup krok za krokem
Postup optimalizace vždy závisí na konkrétním projektu, v jaké je fázi, stavu, na jakém technickém řešení, jaký už má obsah atd.
Zkusím zde sepsat obecný postu, jak by se obecně mělo krok za krokem postupovat.
- Ověříme si, zda naše stránky neobsahují technické problémy bránící indexaci nebo lepšímu hodnocení ze strany vyhledávačů -> Technické SEO
- Zjistíme všechna hledaná, pro náš byznys relevantní, klíčová slova a fráze, které naše cílové skupiny (persony) vyhledávají -> Analýza klíčových slov
- Vytvoříme strukturu webu a následně do ní zapracujeme všechny vstupní stránky, které budou pokrývat naše cílové fráze a klíčová slova z analýzy klíčových slov
- Všechny vstupní stránky opatříme užitečným obsahem, atraktivním a výstižným titulkem (Title), smysluplným popiskem (Meta description)
- Napříč celým webem provedeme smysluplné interní prolinkování (s relevantními Anchor texty), které bude sloužit jako užitečná navigace pro návštěvníky stránek (postupné zužování obsahu), poslouží však i vyhledávačům při průchodu crawlera.
- Tvoříme další kvalitní obsah (na základě Obsahové strategie odvozené z analýzy klíčových slov), který podporuje předešlé body (provázanost obsahu, interní prolinkování)
- Provádíme další dooptimalizace dle pozic jednotlivých KW a vstupních stránek. Věnujeme pozornost stránkám, které mají vyšší šanci na dobrý ranking
- Linkbuilding – zpětné odkazy z hodnotných a kvalitních domén a z relevantního obsahu (určitě ne z patičky) budeme postupně posilovat sílu naší domény
V optimalizaci se soustředím na priority v tomto pořadí (obecně, konkrétně se řeší každý projekt individuálně):
- Indexace všech chtěných stránek a optimalizace crawl budgetu (zákaz indexace zežádoucích a nic nepřinášejících stránek) – odstranění hlavních chyb a překážek v indexaci
- Identifikace všech relevantních klíčových slov, viz. analýza klíčových slov
- Identifikace všech vstupních stránek
- Vytvoření logické architektury stránek
- Vytvoření všech relevantních vstupních stránek + vytvoření obsahu
- Optimalizace stávajícího obsahu
- Optimalizace interního prolinkování
- Budování rozšířeho a podpůrného obsahu (viz obsahová strategie)
- Linkbuilding
- Pravidelné vyhodnocování SEO
0 komentáøù