oSEO.cz » Q&A » Jak dělat SEO

Jak dělat SEO

4. 1. 2020 | Q&A | 0 komentářů

Chcete se dozvědět, jak dělat SEO? Chcete znát postupy a zákonitosti optimalizace stránek pro vyhledávače?

SEO je komplexní problematika a dosáhnout v konkurenčním prostředí výsledků není vůbec jednoduché.

V tomto článku se podíváme, jak na to.

Máte-li čas a chuť na delší verzi článku, můžete si přečíst, jak dělám SEO na SEOPRAKTICKY.CZ.

8 základních kroků ke kvalitnímu SEO, postup krok za krokem

Postup optimalizace vždy závisí na konkrétním projektu, v jaké je fázi, stavu, na jakém technickém řešení, jaký už má obsah atd.

Zkusím zde sepsat obecný postu, jak by se obecně mělo krok za krokem postupovat.

  1. Ověříme si, zda naše stránky neobsahují technické problémy bránící indexaci nebo lepšímu hodnocení ze strany vyhledávačů -> Technické SEO
  2. Zjistíme všechna hledaná, pro náš byznys relevantní, klíčová slova a fráze, které naše cílové skupiny (persony) vyhledávají -> Analýza klíčových slov
  3. Vytvoříme strukturu webu a následně do ní zapracujeme všechny vstupní stránky, které budou pokrývat naše cílové fráze a klíčová slova z analýzy klíčových slov
  4. Všechny vstupní stránky opatříme užitečným obsahem, atraktivním a výstižným titulkem (Title), smysluplným popiskem (Meta description)
  5. Napříč celým webem provedeme smysluplné interní prolinkování (s relevantními Anchor texty), které bude sloužit jako užitečná navigace pro návštěvníky stránek (postupné zužování obsahu), poslouží však i vyhledávačům při průchodu crawlera.
  6. Tvoříme další kvalitní obsah (na základě Obsahové strategie odvozené z analýzy klíčových slov), který podporuje předešlé body (provázanost obsahu, interní prolinkování)
  7. Provádíme další dooptimalizace dle pozic jednotlivých KW a vstupních stránek. Věnujeme pozornost stránkám, které mají vyšší šanci na dobrý ranking
  8. Linkbuilding – zpětné odkazy z hodnotných a kvalitních domén a z relevantního obsahu (určitě ne z patičky) budeme postupně posilovat sílu naší domény

V optimalizaci se soustředím na priority v tomto pořadí (obecně, konkrétně se řeší každý projekt individuálně):

  1. Indexace všech chtěných stránek a optimalizace crawl budgetu (zákaz indexace zežádoucích a nic nepřinášejících stránek) – odstranění hlavních chyb a překážek v indexaci
  2. Identifikace všech relevantních klíčových slov, viz. analýza klíčových slov
  3. Identifikace všech vstupních stránek
  4. Vytvoření logické architektury stránek
  5. Vytvoření všech relevantních vstupních stránek + vytvoření obsahu
  6. Optimalizace stávajícího obsahu
  7. Optimalizace interního prolinkování
  8. Budování rozšířeho a podpůrného obsahu (viz obsahová strategie)
  9. Linkbuilding
  10. Pravidelné vyhodnocování SEO

Další články z rubriky Q&A

Co je SEO?

SEO je zkratka (akronym) anglického označení Search Engine Optimization. SEO znamená optimalizace pro vyhledávače, což je prakticky zvyšování kvantity a kvality provozu na vašich webových stránkách prostřednictvím výsledků organických vyhledávačů.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *