Rubriky
SEO pojmy

SEO

Vše o SEO, stručné odpovědi na všechny okruhy z oblasti optimalizace stránek pro vyhledávače. Na této stránce se dozvíte základní odpovědi na okruhy týkající se SEO.

SEO je akronym (zkratka) anglických slov Search Engine Optimization(neplést s optimalization).

V Česku se pro tento výraz vžil překlad Optimalizace pro vyhledávače.

Pod SEO si tedy můžeme představit optimalizační postupy, kroky a úpravy webových stránek tak, aby byly lépe dohledatelné v organických výsledcích vyhledávačů, kterými jsou např. Google nebo Seznam.cz (v českých podmínkách), nebo třeba Bing a další vyhledávače.

Cílem SEO procesu je maximalizovat KVALITU a KVANTITU organické návštěvnosti z vyhledávačů.

Při optimalizaci stránek můžeme vylepšovat jednotlivé prvky stránek (on-page faktory) nebo vnější faktory a signály, které mohou mít vliv na hodnocení stránky (off-page faktory).

On-page faktory

Kromě publikování relevantního a vysoce kvalitního obsahu zahrnuje optimalizace on-page tvorbu nadpisů, HTML tagů (titulek, popisek), obrázků a mnoho dalšího.

Kromě těchto optimalizací se soustředíme na to, aby stránky měly odpovídající odbornou úroveň a byly důvěryhodné.

Off-page faktory

V off-page optimalizaci se snažíme o vylepšování odkazového profilu stránek (kvalitní zpětné odkazy z relevantních zdrojů), získávání pozitivních recenzí a kladné odezvy v podobě sociálních signálů.

Hodnocení ze strany vyhledávačů

Vyhledávače neustále aktualizují své hodnoticí algoritmy. V roce 2018 udělal Google 3 234 úprav svého algoritmu[1]. V průměru to je 9 úprav denně. Je to 8x častěji, než to bylo v roce 2009.

Většina těchto úprav je malých a neznatelných pro vyhledávající i správce stránek. Přibližně 4x ročně Google vydává velký update (tzv. Core update), který může ovlivnit větší množství výsledků vyhledávání.

Poslední velká aktualizace byla pojmenována BERT UPDATE a měla to být největší změna za posledních 5 let.

Co z toho plyne? Nehledejte zkratky. Nesnažte se vyzrát nad vyhledávacím algoritmem. Nebude to fungovat, zcela jistě ne v dlouhodobém horizontu.

Nesnažte se hledat svatý grál v hodnoticích faktorech, nikam to nepovede. Upravujte (optimalizujte) stránky tak, aby byly lepšími pro uživatele a tím i pro vyhledávače. Vyhledávačům usnadněte procházení (crawling) a indexaci. Předkládejte jim kvalitní titulky, popisky, obsah. Zjednodušte vyhledávačům objevování nových stránek díky kvalitnímu internímu prolinkování a sitemapám. Uživatelům přinášejte hodnotný, přehledný a užitečný obsah. Uživatelům vracejte relevantní obsah na vstupních stránkách, které odpovídají jejich vyhledávacím frázím.

KVALITA organické návštěvnosti

Z pohledu námi sledovaných cílů pro nás mají návštěvníci různou hodnotu.

Budeme-li v anglicky mluvící zemi sadaři prodávající jablka, návštěvník hledající produkty značky Apple pro nás nemusí mít žádnou hodnotu.

Naším cílem je, abychom na stránky přiváděli relevantní návštěvnost. Jedná se o návštěvníky, kteří se nacházejí v některé z nákupních fází produktů, které jsou předmětem našeho prodeje.

Tyto nákupní fáze se nazývají SEE / THINK / DO / CARE.

Naším cílem není oslovovat pouze hledající, kteří chtějí realizovat objednávku. Chceme zákazníka oslovit již od prvotní fáze nákupního procesu, kdy se zákazník snaží získat prvotní informace, které mu za nějaký čas poslouží jako opora při nákupním rozhodnutí.

KVANTITA organické návštěvnosti

Kvantitou rozumíme množství organické návštěvnosti, kterou jsme na naše stránky schopni přivést z vyhledávačů.

Co se týče kvantity, budeme se zaměřovat především na kompletní pokrytí všech důležitých a vyhledávaných frází, které jsou relevantní pro naše e-shopy.

Text je citován z knížky:

E-kniha SEO PRAKTICKY: Jak optimalizovat stránky (nejen) pro Shoptet | SEO PRAKTICKY. Dělám SEO! ⭐ Reálné výsledky optimalizace stránek | SEO PRAKTICKY [online]. Copyright © Mgr. Michal Binka, 2020 [cit. 26.05.2020]. Dostupné z: https://www.seoprakticky.cz/seo-prakticky-jak-optimalizovat-stranky-pro-shoptet/

Další zdroje k vysvětlení pojmu SEO

Začínáme s optimalizací pro vyhledávače (SEO) – Nápověda Search Console. Google Help [online]. Copyright © 2020 Google [cit. 23.03.2020]. Dostupné z: https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=cs

What Is SEO / Search Engine Optimization? – Search Engine Land. Search Engine Land – News On Search Engines, Search Engine Optimization (SEO) & Search Engine Marketing (SEM) [online]. Copyright © 2020 Third Door Media, Inc. All rights reserved. [cit. 23.03.2020]. Dostupné z: https://searchengineland.com/guide/what-is-seo

What is SEO? Search Engine Optimization 2020 – Moz. Moz – SEO Software for Smarter Marketing [online]. Copyright © Moz, Inc. All rights reserved. [cit. 23.03.2020]. Dostupné z: https://moz.com/learn/seo/what-is-seo

What is SEO? Search Engine Optimization Explained. Ahrefs – SEO Tools & Resources To Grow Your Search Traffic [online]. Copyright © 2020 [cit. 23.03.2020]. Dostupné z: https://ahrefs.com/blog/what-is-seo/

What is SEO? Search Engine Optimization In 2020. SEO Training and Link Building Strategies – Backlinko [online]. Copyright © 2020 Backlinko is a Trademark of Backlinko LLC [cit. 23.03.2020]. Dostupné z: https://backlinko.com/hub/seo/what-is-seo

What is SEO [online]. Dostupné z: https://www.semrush.com/blog/what-is-seo/


[1] Moz – Google Algorithm Update History. Moz – SEO Software for Smarter Marketing [online]. Copyright © Moz, Inc. All rights reserved. [cit. 21.03.2020]. Dostupné z: https://moz.com/google-algorithm-change

1 komentář u „SEO“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *